HA NACIDO EL PRÍNCIPE HEREDERO DE BUTAN

Tema en 'Otras Casas Reales — Reinantes' iniciado por BEAUTIFUL BB, 6 Feb 2016.

1. BEAUTIFUL BB

BEAUTIFUL BB

Me Gusta recibidos:
    949
    Género:
    Femenino
    • Gracias Gracias x 6

2. Monsieur Joseph

Monsieur Joseph

Me Gusta recibidos:
    1.824
    Género:
    Masculino
    Felicidades! aunque creì haber leìdo que el parto era en marzo... de todas formas felicidades.

• Me Gusta Me Gusta x 1
  3. BEAUTIFUL BB

BEAUTIFUL BB

Me Gusta recibidos:
    949
    Género:
    Femenino
    No sé qué pasó en el enlace de uno de los facebook :unsure:

Traducción google

Nuestra felicidad no tiene límites, ya que anunciamos el nacimiento real de SAR El Gyalsey el 5 de febrero de 2016.
    Nuestro Príncipe, la primera Royal Niño de Su Majestad el Rey Jigme Khesar Namgyal Wangchuck y Su Majestad la Reina Jetsun Pema, fue entregado de manera segura en el Palacio Lingkana, Thimphu. Su Majestad estaba al lado de Su Majestad durante el momento de la entrega. Tras el nacimiento real, Su Alteza Real fue presentado por primera vez a Su Majestad la Cuarta Druk Gyalpo.
    Su Majestad la Gyaltsuen y Su Alteza Real están ambos en perfecto estado de salud.
    Se observaron todos los butaneses tradiciones sagradas para la ocasión propicia, con Su Santidad el Je Khenpo presidir las ceremonias religiosas.
    Sus Majestades y los miembros de la familia real se llenan de profunda alegría por el nacimiento de su SAR.
    Sus Majestades expresaron su reconocimiento al equipo médico de Bhután por su servicio.
    Sus Majestades también expresaron su sincero agradecimiento a la Zhung Dratshang, Rabdeys, y otras organizaciones religiosas que llevaron a cabo las ceremonias de oración en todas las Dzongs y Lhakhangs en todo el país para el bienestar de su alteza real, sus Majestades, y el pueblo de Bhután.
    Nos sumamos a la gente de Bután en nuestras sentidas oraciones por el bienestar de Su Majestad y Su Alteza Real, y en la expresión de nuestra alegría en esta ocasión trascendental.

YO ESTOY SÚPER FELIZ!!!!!!!! :love::love::love::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy:

• Gracias Gracias x 3
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  4. Feliz

Feliz

Me Gusta recibidos:
    4.332
    Debe ser un niño hermosísimo, con esos padres como no!
    Felicidades :)

• De acuerdo De acuerdo x 5
    • Me parto Me parto x 1
  5. Marta

Marta

Me Gusta recibidos:
    2.833
    Género:
    Femenino
    Felicidades!!!

6. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino
    La pareja real de Bután anuncia el nacimiento de su primer hijo.

La pareja real de Bután anunció este sábado el nacimiento de su primer hijo, una noticia que provocó alegría en el reino de los Himalayas, donde la monarquía es objeto de veneración.
    Temas

El hijo del rey Jigme Jesar Namgyel Wangchuck y de la reina Jetsun Pema nació el 5 de febrero en el palacio de Lingkana, en la capital Timbu, informó la oficina de prensa del monarca.

"Sus majestades y los miembros de la familia real están llenos de alegría con el nacimiento de su alteza real", informó el palacio en un comunicado.

El nacimiento estuvo marcado por las tradiciones propias de Bután con ceremonias presididas por el líder espiritual de la mayoría budista del país, Je Jenpo.

El nombre del bebé todavía no ha sido anunciado.

El reino lejano, que no tienen carreteras y hasta la década de 1960 no tuvo moneda, es el hogar de 750.000 personas. Es conocido por impulsar nuevas formas de medir el desarrollo, como el Índice de Felicidad Nacional Bruta.

El actual monarca, de 34 años, es conocido como el Rey Dragón. Llegó al poder en noviembre de 2008, en medio de un proceso de democratización de la antigua monarquía absoluta que comenzó su padre, Jigme Singye Wangchuck, quien decidió promulgar una constitución y convocar a elecciones.

• Gracias Gracias x 4
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  7. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino

Gyalsey is born
    Bhutan receives gift most precious
    Prince first presented to His Majesty the Fourth Druk Gyalpo

Her Majesty The Gyaltsuen gave birth to the first Royal Child yesterday, February 5, 2016.
    His Royal Highness was delivered safely at the Lingkana Palace in Thimphu.
    News release from the Royal Office of Media stated that with the blessings of the guardian deities of Bhutan and protectors of the dharma and the prayers of the Bhutanese people, Her Majesty and His Royal Highness The Gyalsey are both in perfect health.
    “His Majesty The King was at Her Majesty’s side during the time of the delivery. Following the Royal birth, the Prince was first presented to His Majesty the Fourth Druk Gyalpo.”
    All sacred Bhutanese traditions were observed for the auspicious occasion with His Holiness the Je Khenpo presiding over the religious ceremonies.
    “Their Majesties and members of the Royal family are filled with profound joy on the birth of His Royal Highness,” the news release stated.
    Their Majesties expressed appreciation to the Bhutanese medical team for their excellent service.
    Their Majesties also expressed their heartfelt gratitude to the members of Zhung Dratshang, Rabdeys, and other religious organizations for conducting prayer ceremonies in all the dzongs and lhakhangs across the country for the wellbeing of His Royal Highness, Their Majesties, and the people of Bhutan.
    Announcing the birth of The Gyalsey to the nation, Lyonchoen Tshering Tobgay, said that it is the good fortune of the people of Bhutan that on this auspicious day His Royal Highness The Gyalsey is born, fulfilling the wishes and the prayers of the people.

“We welcome the news with great joy and happiness. The day calls for a great celebration throughout the country,” Lyonchoen said.
    However, Lyonchoen reminded that His Majesty The King has commanded that celebration be kept small considering the economy of the country. “Therefore, the government has decided to declare Monday a national holiday to celebrate the joyous occasion so that the people may offer their prayers and good wishes.”
    Lyonchoen Tshering Tobgay also announced that coinciding with the birth of The Gyalsey and as a part of the celebrations, His Majesty The King has commanded the government to initiate the rebuilding of the Drugyal Dzong in Paro.
    “Drugyal Dzong will be restored to its original grandeur to also observe the birth anniversary of Guru Rinpoche and 400 years Zhabdrung Ngawang Namgyel’s arrival in Bhutan,” he said.
    “Initiative to rebuild the dzong to its former glory has special significance because Zhabdrung built the dzong in 1649 to celebrate Bhutan’s victory against adversaries from abroad,” Lyonchoen said. “Rebuilding Drugyal Dzong will be one of the most important projects of the government. Thus, the Salang-Tendrel ceremony for the construction will be conducted today coinciding with the birth of HRH The Gyalsey.”
    Lyonchoen Tshering Tobgay, on behalf of the people of Bhutan, thanked Their Majesties for bestowing the people with the most precious gift and offered prayers and Tashi Delek to His Majesty The King and H

• Gracias Gracias x 3
  8. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino
    El Gyalsey (como es conocido el heredero el Bhutan) nació a las 23:15 de la noche de ayer.

• Gracias Gracias x 3
  9. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino
    El Primer Ministro de la India felicitando a los Reyes de Bhutan......

• Gracias Gracias x 3
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  10. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino
    El país celebra el nacimiento del heredero...........

[​IMG][​IMG]

• Gracias Gracias x 7
    • Me Gusta Me Gusta x 3
  11. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino

• Gracias Gracias x 3
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  12. HAAKON

HAAKON

Me Gusta recibidos:
    20.357
    Género:
    Masculino

• Gracias Gracias x 3
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  13. pilarcita

pilarcita

Me Gusta recibidos:
    5.910
    Género:
    Femenino
    Que bueno!! Si sale a la Reina, será un niño muy bello.

Enviado desde mi SM-J500M mediante Tapatalk

• De acuerdo De acuerdo x 5
  14. Princess Kate

Princess Kate

Me Gusta recibidos:
    29.675
    Bhutanese people across the country were greeted with ecstatic news today morning when many learnt of the birth of the Prince, The Gyalsey at 11:55 pm yesterday night.

A press release from the Royal Office of Media announced that, “His Royal Highness The Gyalsey, the First Child of Their Majesties has been born.”

His Royal Highness was born in Lingkana Palace in Thimphu. His Majesty The King was at Her Majesty’s side at the time of the Royal Birth. “Their Majesties and members of the Royal family are filled with profound joy,” the release adds.

The newborn prince was first presented to His Majesty The Fourth Druk Gyalpo.

Meanwhile, His Holiness the Je Khenpo presided over the religious ceremonies and sacred Bhutanese traditions that were observed across the country during the occasion.

His Holiness the Je Khenpo said, the Royal Birth is a moment of profound happiness for the people of Bhutan.

Soon after, Prime Minister Tshering Tobgay appeared on the National TV and announced Monday a holiday across Bhutan to celebrate the Royal Birth. Besides several other significant programmes, two saplings of the Bodhi tree from Sri Lanka and Bodhgaya and 108 trees, each of five different species with sacred significance, are being planted at selected locations to mark the day of the Royal Birth.

At the same time, the Hindu communities in the southern dzongkhags offered prayers at the Samtse Mandir.

A few months back on 11 November during the 60th anniversary of His Majesty The Fourth Druk Gyalpo, His Majesty The King announced that Her Majesty The Gyaltsuen was expecting a son.

http://www.bbs.bt/news/?p=56941
    Buthanese Expression

• Gracias Gracias x 2
    • Me Gusta Me Gusta x 1
  15. Princess Kate

Princess Kate

Me Gusta recibidos:
    29.675

Dos iniciativas para el Principe el album con los deseos y oraciones. Los 108 árboles y su significado.

Tendrel Album
    Produce a Tendrel Album containing wishes and prayers for the newborn Prince from Bhutanese of all walks of life.

Album Specifications:
    • The Album Cover
      • Title (tentative)
      • To our newborn Prince
      • Wishes & Prayers from the People of Bhutan
      • Silk brocade fabric finishing on the exterior
      • Letters written in real gold
      • Borders lined with silver
    • Album Interior
      • Approx. 500 pages
      • Jumbo size (38×30 cm)
      • Fluorescent and hologram effects
      • Cellophane and vinyl sleeves
      • Photos & messages in the page
      • Each Album to cost upward of Nu 500,000/-
    Public Display of Albums

• One set of Albums submitted to the King and Queen.
    • One set of Albums deposited in the National Museum, Paro.
    • A set of Albums each deposited in the Kings of Bhutan Museum, Ta Dzong, Trongsa, Textile Museum, Thimphu, & Bhutan Post’s Philately Museum, Thimphu.
    • A set of Albums each displayed at Clock Tower Square, Thimphu, and in Phuentsholing for public viewing.
    • All Albums displayed on a website and facebook page created for the purpose. The public can type their names in search button to locate their photos and messages.
    Tendrel Albums Proceeds

• The remaining proceeds will help fund the planting of 108,000 trees across Bhutan

Plant 108,000 Sokshing (Tree of Life) across Bhutan

Sokshing Symbolism
      • Sokshing in Buddhism is the Tree of Life with tremendous religious merit and symbolism.
      • Tree embodies life, creation, longevity, beauty &nourisher of all other life forms.
      Why 108,000 Trees?
      • The numerical, “108”, in Buddhism denotes the cleansing of 108 defilements that impede beings from attaining enlightenment, and therefore 108 beads in rosary, 108 stupas(chortens), etc.
      • The act of planting 108,000 trees thus equates to invoking & soliciting all the aforementioned blessings.
      One Tree, One Household
      • The Sokshing will represent the dedication, prayer & wishes of every Bhutanese household to the newborn Prince.
      • Each household will nurse its tree so that it grows up healthy and strong, just as it is the wish of every member of household for the Prince to grow up in perfect health.
      • The tree will serve as a constant reminder to the household of the importance of Wangchuck dynasty as the ultimate symbol of Bhutan’s unity, stability and nationhood.
      • Each household may like to fondly call the tree as “Pengi Shing”or “The Tree for Our King” and cherish it likewise.

Lo siento, no puedo traducir, estoy haciendo conexión de aviones.

• Gracias Gracias x 3
    • Me Gusta Me Gusta x 2
  1. Este sitio usa cookies. Para continuar usando este sitio, se debe aceptar nuestro uso de cookies.