ESAS COSAS COTIDIANAS QUE NOS PONEN DE MALA LECHE

Y otra cosa que odio y ya se ha comentado aquí mil veces
El otro día fui a rituals, tenía solo 5 minutos antes de entrar a currar y fui a por una crema específicamente
Nada más llegar la tienda vacía ok eran las 4 menos algo
Me acerco al estante buscando la crema
Viene la tía : hola te apetece una infusión?
Le digo no gracias, y me dice: vale ahora vengo a atenderte
Deja los vasos y blablabla tenemos esta promoción este cofre este blablabla
Conclusión
Me fui sin comprar nada
Qué agobio
 
Es que creo que te habías referido al caso de los EE. UU. y la imposición va por otro lado, por eso te digo que es un sistema diferente. Creo que la confusión viene de que se le llama "propina" (tip/gratuity) cuando en realidad se declara. El verdadero B está, probablemente, en el sistema español, donde creo que las propinas son libres de impuestos (un verdadero chollo; prueba a encontrar algo legalmente libre de impuestos y te doy un premio).
Pero la declaran los empleados ( que son los que la reciben) no el empresario , que deberia ser el que la recibiera y luego se lo diese en forma de sueldo a los empleados, no?? De todas formas, no creo que los empleados lo declaren TODO tampoco. (Nadie puede controlar los dolares que se dejan en un platillo. Otra cosa es si lo hacen con tarjeta o apps)
Voy a preguntar porque por mi trabajo tengo mucho contacto con gente usana que trabaja en hosteleria (músicos que cuando no están de gira trabajan en bares)

(perdón por este off topic a todo el mundo)
 
No puedo con la gente que se ahoga en un vaso de agua.
Tenía una compañera de clase que era así, de verdad, era el agobio y la angustia hecha persona, cualquier cosita que conllevase un mínimo de esfuerzo se le hacía un mundo y es que además tiene ese poder de agotar psicológicamente a la gente que está a su alrededor, literal que salía de clase muerta de cansancio nada más de oírle y de verle.
Nunca le dije nada porque no quería quedar como una borde pero es que me entraban ganas de decirle que si todo el tiempo que gastaba en quejarse y dramar lo hubiera gastado en estudiar no hubiera repetido curso (3 veces) y es que hasta hubiera aprobado con notazas.
 
Pero la declaran los empleados ( que son los que la reciben) no el empresario , que deberia ser el que la recibiera y luego se lo diese en forma de sueldo a los empleados, no?? De todas formas, no creo que los empleados lo declaren TODO tampoco. (Nadie puede controlar los dolares que se dejan en un platillo. Otra cosa es si lo hacen con tarjeta o apps)
Voy a preguntar porque por mi trabajo tengo mucho contacto con gente usana que trabaja en hosteleria (músicos que cuando no están de gira trabajan en bares)

(perdón por este off topic a todo el mundo)
He puesto las normas del IRS. Igual es por tramos, como los taxistas y otros autonomos. La fama es que el trabajo de camarero es muy cansado pero se puede ganar mucho dinero si se hace bien. La cosa de la individualidad, poquita regulación y mucha libertad para quien quiera currárselo. De camarero pasas a poner un restaurante.

Employees who receive cash tips of $20 or more in a calendar month while working for you, are required to report to you the total amount of tips they receive. The employees must give you written reports by the tenth of the following month. Employees who receive tips of less than $20 in a calendar month aren't required to report their tips to you but must report these amounts as income on their tax returns and pay taxes, if any.

Cash tips include tips received directly from customers, tips from other employees under any tip-sharing arrangement, and charged tips (for example, credit and debit card charges) that you distribute to the employee. Both directly and indirectly tipped employees must report tips received to their employer.

Service charges added to a bill or fixed by the employer that the customer must pay, when paid to an employee, won't constitute a tip but rather constitute non-tip wages. These non-tip wages are subject to social security tax, Medicare tax and federal income tax withholding. In addition, the employer can't use these non-tip wages when computing the credit available to employers under section 45B of the Internal Revenue Code, because these amounts aren't tips. Common examples of service charges (sometimes called auto-gratuities) in service industries are:

  • Large party charge (restaurant),
  • Bottle service charge (restaurant and night-club),
  • Room service charge (hotel and resort),
  • Contracted luggage assistance charge (hotel and resort), and
  • Mandated delivery charge (pizza or other retail deliveries).


Recordkeeping
Employees can use Form 4070A, Employee's Daily Record of Tips to keep a daily record of their tips, and Form 4070, Employee's Report of Tips to Employer to report their tips to you. Both forms are available in Publication 1244, Employee's Daily Record of Tips and Report to Employer (PDF). You may also provide other means for your employees to report tips to you, for example, a system for electronic tip reporting by employees.

Withholding Taxes
When you receive the tip report from your employee, use it to figure the amount of social security, Medicare and income taxes to withhold for the pay period on both wages and reported tips. You're responsible for paying the employer's portion of the social security and Medicare taxes.

Additional Medicare Tax applies to an individual's Medicare wages that exceed a threshold amount based on the taxpayer's filing status. Employers are responsible for withholding the 0.9% Additional Medicare Tax on an individual's wages paid in excess of $200,000 in a calendar year, without regard to filing status. An employer is required to begin withholding Additional Medicare Tax in the pay period in which it pays wages in excess of $200,000 to an employee and continue to withhold it each pay period until the end of the calendar year. There's no employer match for Additional Medicare Tax. For more information, see Questions and Answers for the Additional Medicare Tax.

You collect the employee's portion of these taxes from the wages you pay your employee, or from funds the employee gives you. If you don't have enough money from the employee's wages and funds your employee gives you, withhold taxes in the following order:

  1. All taxes on the employee's wages,
  2. Social security, Medicare, Additional Medicare, or railroad retirement taxes on the employee's reported tips, and
  3. Federal, state, and local income taxes on the employee's reported tips.


Withhold any remaining unpaid federal income taxes from the employee's next paycheck, up to the close of the calendar year. However, if you can't collect all of the employee's social security and Medicare taxes on tips by the 10th day of the month following the month in which your employee reported the tips, you don't have to collect the taxes. Show the uncollected amount as an adjustment on your employment tax return (for example, Form 941, Employer's QUARTERLY Federal Tax Return (PDF)). Also, be sure to report the uncollected social security and Medicare taxes in the appropriate box on the employee's Form W-2, Wage and Tax Statement (PDF), but don't show any uncollected Additional Medicare Tax on Form W-2. You may want to inform your tipped employees that if all the federal income taxes and Additional Medicare Tax on their wages and tips won't be collected by the end of the year, they may need to make estimated tax payments. If an employee doesn't pay enough tax throughout the year, either through withholding or by making estimated tax payments, the employees may be subject to a penalty for underpayment of estimated taxes. Refer your employees to Publication 505, Tax Withholding and Estimated Tax for additional information.

When preparing an employee's Form W-2, include wages, tips, and other compensation in the box labeled "Wages, tips, other compensation." Include Medicare wages and tips, and social security tips in their respective boxes. When figuring the employer's liability for federal unemployment tax, add the reported tips to the employee's wages.

Allocated Tips
If you operate a large food or beverage establishment, you must file Form 8027, Employer's Annual Information Return of Tip Income and Allocated Tips (PDF) for each calendar year, and may be required to allocate tips to your employees. You operate a large food or beverage establishment if tipping is customary, you provide food or beverages for consumption on the premises, and you normally employ more than ten people who collectively work more than 80 hours on a typical business day. If you have more than one large food or beverage establishment, you must file a separate Form 8027 for each establishment. Form 8027 is due on the last day of February of the next year (March 31 if filing electronically). If you meet the criteria for filing Form 8027 but don't file, the law provides for penalties for each failure to timely file a correct information return, including failure to file electronically, if required.

If the total tips reported by all employees at your large food or beverage establishment are less than 8 percent of your gross receipts (or a lower rate approved by the IRS), you must allocate the difference between the actual tip income reported and 8 percent of gross receipts among the employees who received tips. You may base the allocation on each employee's share of gross receipts or share of total hours worked, or on a written agreement between you and your employees. You're required to report the amount allocated on Form W-2 in the box labeled "Allocated Tips" for each employee to whom you allocated tips. Penalties may be imposed for both failing to file and failing to furnish a correct Form W-2 on which you fail to include this required information. Don't withhold income, social security, Medicare, Additional Medicare, or railroad retirement taxes on allocated tips, since your employee didn't report these amounts to you.

Whether or not you're required to allocate tips, your employees must continue to report all tips to you, and you must use the amounts they report to figure payroll taxes.

Tip Rate Determination and Education Program
Employers may participate in the Tip Rate Determination and Education Program. The program primarily consists of voluntary tip compliance agreements developed to improve tip income reporting by helping taxpayers to understand and meet their tip reporting responsibilities. These voluntary tip compliance agreements offer many benefits for the employer and the employee. Two of the agreements are the Tip Rate Determination Agreement (TRDA) and the Tip Reporting Alternative Commitment (TRAC). An agreement, the Gaming Industry Tip Compliance Agreement (GITCA), is available for the Gaming (casino) industry. For more information about GITCA, TRDA, or TRAC agreements, search for Market Segment Understandings (MSU) by using keyword "MSU tips" on IRS.gov.

Additional Information
For more information on employer responsibilities, refer to Publication 15, (Circular E), Employer's Tax Guide. For more information on employee responsibilities, refer to Publication 531, Reporting Tip Income, Is My Tip Income Taxable? and Reporting Tip Income - The Jill and Jason Show. Revenue Ruling 2012-18 provides guidance for employers and employees in a question and answer format regarding social security and Medicare taxes imposed on tips, including information on the difference between tips and service charges, the reporting of the employer share of social security and Medicare taxes under section 3121(q), and the section 45B credit.
 
yo lo de las propinas no lo entiendo, lo siento pero eso tendría que cambiar.

o por ejemplo el otro día la portera del edificio donde esta mi oficina, que es local y al lado esta el portal con los pisos normales, pues dejando caer que todos los vecinos le daban el aguinaldo, que oye todos lo que podían unos mas y unos menos..en plan, menos este sitio que no me da nada. como si fuera obligatorio darle algo.
Es que además esto de las propinas es muy de risa. Se deja propina en los bares y restaurantes. Jamás dejas propina en una tienda de alimentación, de ropa, gasolinera, agencia de viajes, gestoria.... Y se deja propina en el bar! amos anda!!!! Si los sueldos son bajos que reclamen al jefe, pero por un servicio que es su trabajo y que deben hacerlo bien yo no lo entiendo la verdad.
Yo alguna vez y porque voy con gente que es muy de propinas dejo, pero sino ni por asomo. A mi en mi trabajo nadie me regala nada y también atiendo al público!
 
Es que además esto de las propinas es muy de risa. Se deja propina en los bares y restaurantes. Jamás dejas propina en una tienda de alimentación, de ropa, gasolinera, agencia de viajes, gestoria.... Y se deja propina en el bar! amos anda!!!! Si los sueldos son bajos que reclamen al jefe, pero por un servicio que es su trabajo y que deben hacerlo bien yo no lo entiendo la verdad.
Yo alguna vez y porque voy con gente que es muy de propinas dejo, pero sino ni por asomo. A mi en mi trabajo nadie me regala nada y también atiendo al público!
Es que imagínate en el banco pagando un recibo y hala! Que el "cambio" o la vuelta se la quede el de caja? Ni a ti se te ocurre dejarla ni al que esté en la caja del banco pedirla, ni tampoco le dejas "10 céntimos" a la de Zara cuando la camisa vale 19.90€. No. Te vas muy dignamente (como debe ser) con el ticket y tus diez céntimos en la mano.
 
Fui el lunes a una tienda de turrones artesanales (caros de coxones, pero bueno.. un capricho al año no hace daño). Me atendió una señora super-fina que imagino sea la dueña , hija , nieta y bisneta de dueños pues es un establecimiento muy tradicional.
Todo perfecto en el trato como corresponde a un sitio de su nivel: amable, educada, un envoltorio `primoroso.. hasta que me cobró y no me dió las vueltas. O sea: eran 69,40€ y no hizo el más minimo ademán de darme los 0.60 que restaban de los 70€ que le di.
Vamos a ver: si me hubiera dicho " lo siento, no tengo monedas" o cualquier cosa por el estilo, le hubiera dicho " no importa" y muchas gracias y ya está, pero me dió muchisima rabia que ni me preguntara. Salí de la tienda hecha un basilisco y el Sr Marujo ( que es un santo y ni de habia dado cuenta) alucinando. Se lo podia haber dicho a la señora, pero me daba corte ser tan miserable (ella) y hacerle quedar mal. No me importa pagar ese dineral por 2 pxtas tabletas de turrón que son una maravilla y por eso las compro ahi, pero si me importa que se queden con 60 miserables céntimos sin preguntar.
Conclusión: soy idiota, si, pero ya no vuelvo a esa tienda.
Qué cara la tipa!
Es que imagínate en el banco pagando un recibo y hala! Que el "cambio" o la vuelta se la quede el de caja? Ni a ti se te ocurre dejarla ni al que esté en la caja del banco pedirla, ni tampoco le dejas "10 céntimos" a la de Zara cuando la camisa vale 19.90€. No. Te vas muy dignamente (como debe ser) con el ticket y tus diez céntimos en la mano.
En tiendas de ropa hasta es bastante molesto que el cliente rechace sus céntimos de vuelta porque ese céntimo no vuelve a la caja, básicamente porque al hacer cierre o cambio de turno no cuadra. Se suele meter en una hucha que repentinamente cada x meses es asaltada por el encargado y aparece vacía.
De todas formas hay mucho iluminado que te deja el céntimo de la vuelta de una camiseta y aún te suelta: venga, para un café.
Bueno, ahora solo tengo que reunir 179 centimos más...
 
A mí lo que me molesta es que en USA estés prácticamente obligado a dar propinas, pero admito que de normal lo hago. Restaurantes, bares, peluquería... En mi caso es una forma de agradecer un buen servicio. Si salgo de un restaurante en el que el servicio es impecable y me han hecho pasar una buena noche, seguramente de más del 10%. Pero si por el contrario el servicio es nefasto, solamente daré las gracias por educación.
 
Qué cara la tipa!

En tiendas de ropa hasta es bastante molesto que el cliente rechace sus céntimos de vuelta porque ese céntimo no vuelve a la caja, básicamente porque al hacer cierre o cambio de turno no cuadra. Se suele meter en una hucha que repentinamente cada x meses es asaltada por el encargado y aparece vacía.
De todas formas hay mucho iluminado que te deja el céntimo de la vuelta de una camiseta y aún te suelta: venga, para un café.
Bueno, ahora solo tengo que reunir 179 centimos más...
Aquí tengo que decir que no entiendo eso de 19,99; 49,99.... Para qué lo hacen??? para hacer trabajar al cajero/era? Porque la mayoría de las veces es que directamente no esperas ni a la devolución de ese céntimo. Eso si: jamás le diré a nadie que para un café..
 
Aquí tengo que decir que no entiendo eso de 19,99; 49,99.... Para qué lo hacen??? para hacer trabajar al cajero/era? Porque la mayoría de las veces es que directamente no esperas ni a la devolución de ese céntimo. Eso si: jamás le diré a nadie que para un café..
Psicología del marketing prima. 49.99 no suena igual que 50. Esto esta todo estudiado y comprobado. ?
 
Sabéis una cosa que me molesta sobre manera a mí ? Que a lo mejor es una tontería para la mayoría peor me desquicia la gente que aparca fuera de los aparcamientos indicados o o usando uno y medio , con el vehículo doblado y en la plaza de garaje de casa que lo deje por fuera de las líneas y nos haga la difícil a los demás maniobrar. Me pone de los nervios
 

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