Cumpleaños de la Princesa Laurentien

Registrado
9 Oct 2006
Mensajes
17.492
Calificaciones
19.074
El 25 de mayo cumple 50 años

fotonoticia_20110426112109_980.jpg
 
Cumpleaños de la princesa Laurentien
noticia | 25-05-2016 | 10:09

Su Alteza Real la Princesa Laurentien de Holanda celebra el 25 de mayo de 2016 su 50 aniversario.

prinses-laurentien-okt-15-l.jpg-kopie

Princesa Laurentien © RVD, foto: Jeroen van der Meyde
 
http://www.eo.nl/blauwbloed/artikel-detail/prinses-laurentien-wordt-50-jaar/

Hoera! Prinses Laurentien is vandaag, woensdag 25 mei, 50 jaar geworden! Blauw Bloed feliciteert de jarige prinses die zichzelf een 'energieke vijftiger' noemt.

De koninklijke familie is een 'energieke vijftiger' rijker. Prinses Laurentien, geboren in Leiden als Petra Laurentien Brinkhorst, is woensdag namelijk een halve eeuw oud. "Ik vind het wel grappig om vijftig te worden. Ik kijk er ook wel naar uit", zei Laurentien enkele maanden geleden in Blauw Bloed. Ze omschreef zichzelf alvast als een energieke vijftiger. "Het gaat er vooral om hoe ga ik mijn leven inrichten en wat ga ik doen en waar kan ik impact maken nadat ik vijftig ben."

csm_33452e84-3d2f-48e5-8cb0-4d96b00021c1-jpg_42ff82fbfd.jpg

Petra Laurentien - 1972
csm_2b9bbe3f-f124-43a8-b543-fff628e03436-jpg_8b9e631c61.jpg

Prinses Laurentien - 2005
Werk

Voor Laurentien, die vorig jaar zomer met haar gezin van Brussel naar Den Haag verhuisde, zijn haar werkzaamheden talrijk. De prinses bemoeit zich nog altijd met de laaggeletterden, spoort aan tot (voor)lezen en schrijft zelf boeken. Ze zet zich in voor inspraak van kinderen bij maatschappelijke problemen via haar Missing Chapter Foundation, adviseert de samenleving over de ideale douchetijd (5 minuten) en is internationaal actief voor onder meer flora en fauna.

csm_Laurentien-voorlezen_d105a4a0ce.jpg

Prinses Laurentien leest voor op Dag van de Duurzaamheid - 2012
csm_2014-Gezin-Laurentien_1d5aa3f96e.jpg

Laurentien, Constantijn, Eloise, Claus-Casimir en Leonore bij boekpresentatie van 'De Sprookjessprokkelaar', geschreven door Laurentien en Paul van Loon. - 2014
csm_prinses-Laurentien_01_2b482bda4f.jpg

Prinses Laurentien doet mee met wedstrijdje touwtjespringen op Nationale WaterSpaarders Dag - 2015
Moeilijke periode

Prinses Laurentien heeft haar draai gevonden. Laurentien is deze maand ook precies vijftien jaar lid van de koninklijke familie, en daarmee in de schijnwerpers van de publiciteit, nog onzeker en zoekende. Jarenlang was ze als communicatieadviseur beoordeeld op haar kennis en kunde en opeens ging de discussie over haar wenkbrauwen, haar stem en haar kleding.

csm_2001-huwelijk-laurentien_1b8c309b71.jpg

Huwelijk Laurentien en Constantijn - 2001

csm_2007-Beatrix-met-familie_fc573bb4fe.jpg

Lech - 2007
In een achtergrondgesprek met media vertelde ze enkele jaren na haar huwelijk met prins Constantijn openhartig en emotioneel over de moeilijke begintijd, waarin ze vaak keihard werd aangepakt in de (roddel)pers. Dat had zeker pijn gedaan en Laurentien had tijd nodig gehad om haar eigen weg én eigen stijl te vinden, zowel beroepsmatig als qua uiterlijke presentatie.

csm_2009-laurentien_e30c2f425a.jpg

Laurentien en Constantijn - 2009
csm_Gezin-Laurentien-2009_caae31a3d9.jpg

Gezin prinses Laurentien - 2009
csm_Mode-Laurentien_bafeb9d642.jpg

Kritiek op kleding

Op het gebied van kleding, waarop prinsessen wereldwijd bij elk publiek optreden worden beoordeeld, ontwikkelde ze ook naar eigen zeggen 'een eigenzinnige stijl'. Volgens modedeskundige Els Smit is die in de loop van de tijd alleen maar eigenzinniger geworden. "Maar ook gedurfder en modieuzer. Soms is ze een plaatje, soms is het even wennen en soms wil het niet wennen. Maar ze verrast altijd", schreef Smit in de jongste uitgave van het blad De Oranjes.

Kledingpionier

Smit oordeelde positief over hoe Laurentien zich al in het begin opstelde, maar ze had de tijdgeest tegen omdat het grote publiek een kloon verwachtte of verlangde van de Britse prinses Diana. "Het was allemaal hier te kort en daar te lang en waar het om wenkbrauwen ging te breed", noteerde Smit. "Ze moet al vrij snel het besluit hebben genomen om dicht bij zichzelf te blijven. Tegelijkertijd moet ze na die lawine van kritiek ook eens goed voor de spiegel zijn gaan zitten en een paar dingen hebben veranderd die haarzelf misschien ook niet bevielen."

Zo werd het haar korter, en durfde ze haar eigen kleding te kiezen. "Laten we het nu maar toegeven, ze is een koninklijke kledingpionier", vond Els Smit, die daarbij tal van voorbeelden aanhaalde. Knap ook, omdat de prinses geen toelage krijgt, en met de 'modepolitie op haar hielen' geen fouten kan maken.

Over de wijze waarop de vijftigste verjaardag wordt gevierd, zijn geen mededelingen gedaan. Volgend jaar wordt er nóg een lid van de familie vijftig. Dan is koning Willem-Alexander aan de beurt.

csm_prins-Constantijn-en-prinses-Laurentien_2b598634c9.jpg

Koningsdag Zwolle - 2016
 
Muy lindas fotos.
Gracias Tulipán!
Obvio que no entiendo nada-
 
Back